close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

השקעות נדל"ן

מערכת שורשכד שבט, תשפ19/02/2020

האם יש דרך נכונה יותר להשקעות נדל"ן?

תגיות:
אם יש לכם סכום של כסף שאותו אתם רוצים להשקיע בערוץ אטרקטיבי אבל גם כזה שיודע להציע לכם מידה הגונה של בטחון, ערוץ ההשקעות בנדל"ן יכול להיות בדיוק הערוץ בשבילכם. העניין הוא, שהתפיסה הרווחת לעניין זה היא אינה התפיסה הרווחית ביותר
בעולם הרחב הזה ועל כך נסביר ממש פה בשורות הבאות.

השקעות נדל"ן זה לא רכישת דירה
עבור הציבור הרחב, שההיכרות שלו עם עולם ההשקעות בנדל"ן היא מאוד מוגבלת, השקעת הנדל"ן הקלאסית היא השקעה בצורת רכישה של דירה והשכרתה. העניין הוא שרכישת דירה והשכרתה היא כנראה ההשקעה בעלת התשואה הממוצעת הנמוכה ביותר בעולם ההשקעות בנדל"ן. השקעה כזאת יכולה בהחלט להיות רווחית מאוד, אלא שכאשר נוטלים הלוואת משכנתא, קונים דירה ומחזיקים בה לאורך עשורים שלמים רק כדי להשכיר אותה, מאבדת ההשקעה הזאת את כל הפוטנציאל שלה.

אם אתם באמת רוצים לתת לכסף שלכם לעבוד ולאפשר לו לייצר עבורכם רווחים נאים לאורך זמן, אתם חייבים להתנהל כמו משקיעים מקצועיים. אם אין לכם את הידע, הניסיון והיכולת להתנהל בצורה כזאת, אתם רוצים לעשות את ההשקעות שלכם בעולם הנדל"ן דרך חברה או קרן השקעות נדל"ן, בדיוק כפי שאת ההשקעות שלכם בבורסה אתם עושים דרך חברות השקעה הפעילות בשוק ההון. השקעות אלה בעולם הנדל"ן כוללות השקעות בפרויקטים חדשים, השקעות בפרויקטים בארץ ובחו"ל, השקעות בנכסים מסחריים, תעשייתיים ופרטיים, השקעות מניבות והשקעות פליפ (קנייה – השבחה – מכירה).

הפרמטרים שמשפיעים על האטרקטיביות של השקעה בנדל"ן ובכלל
השקעה מקצועית בענף הנדל"ן או בכל ענף או שוק אחר, היא השקעה שהאטרקטיביות שלה מבוססת לא רק על הנכס עצמו, אלא על האופן בו ממצה אסטרטגיית ההשקעה את פוטנציאל הרווח שיודע אותו נכס להציע. כך למשל, משקיע מקצועי בתחום של השקעות נדל"ן מקפיד מאוד להגביל את טווחי ההשקעה בנכס ספציפי למספר מוגבל של שנים ואף חודשים על מנת למצות את פוטנציאל הרווח ולהמשיך הלאה להשקעה אטרקטיבית אחרת. בכל נכס, החל משלב מסוים שמגיע מתישהו לאחר שנה וחצי עד שלוש שנות השקעה, מתחילה אטרקטיביות ההשקעה לרדת וזה הזמן לצאת מההשקעה ולפנות להשקעה הבאה. רכישת דירה ושמירת הבעלות עליה למשך עשורים כדי להצדיק את המשכנתא הגבוהה והיקרה שלקחתם, היא אולי מקור הכנסה פאסיבית, אבל ללא כל ספק, לא מדובר בהשקעה אטרקטיבית ורווחית במיוחד.

עולם הנדל"ן מציע לכם מגוון רחב של אפשרויות להשבחת ערך הכסף שלכם, אבל בכדי למצות את מה שהעולם הזה מציע לכם, אתם חייבים להקפיד על ניהול ההשקעות שלכם בצורה מקצועית. אם אתם לא יודעים לעשות את זה בעצמכם, עשו זאת דרך קרנות וחברות המתמחות בתחום של השקעות נדל"ן ולא רק בארץ, אלא גם בשווקים מגוונים ושונים מעבר לים ובכלל זה ארה"ב, מזרח אירופה ואירופה המערבית.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה